Historie Toyota Tercel

1994 - 1999

Tercel pátá generace
Tercel pátá generace

Vrchol spolehlivosti

Poslední generace se zaměřila na ještě vyšší spolehlivost a komfort. Design byl elegantní a interiér prostornější, s pokročilými technologiemi. Motory byly úspornější a splňovaly přísné emisní normy. I přes mou praktičnost a nízké náklady na provoz byla má výroba ukončena v roce 1999. Byl jsem nahrazen bratrancem Yarisem, který pokračuje v tradici kompaktních a úsporných vozů.

1990 - 1994

Tercel čtvrtá generace
Tercel čtvrtá generace

Vzhled a výkon ruku v ruce

Nabízel jsem různé karosářské varianty, včetně sedanu, kombi a kupé, aby h vyhověl širším potřebám zákazníků. Motory byly výkonnější a přizpůsobené přísnějším emisním normám. Interiér obsahoval moderní prvky, jako je klimatizace a kvalitnější audio systémy. Byl jsem oblíbený zejména mezi mladšími řidiči díky svému sportovnímu vzhledu a nízkým provozním nákladům.

1986 - 1990

Tercel třetí generace
Tercel třetí generace

Úsporný vůz nové éry

Mými přednostmi byl na aerodynamičtější design a lepší efektivita pohonu. Nabídka zahrnovala moderní motory s lepším výkonem a nižšími emisemi. Poprvé byly představeny pokročilé bezpečnostní prvky, jako je protiblokovací systém brzd (ABS). Byl jsem spolehlivý a úsporný, získal jsem si oblibu na mezinárodních trzích.

1982 - 1986

Tercel druhá generace
Tercel druhá generace

Modernizace pro každodenní život

Přinesl jsem prostornější interiér a výraznější design s ostrými liniemi. Byly zavedeny nové motory a technologie, včetně pohonu všech kol, což rozšířilo mou využitelnost. Kromě sedanu a liftbacku jsem byl dostupný i ve variantě kombi, která oslovila prakticky orientované zákazníky. Interiér byl vylepšen a nabídl pohodlnější sezení a lepší uspořádání. Stal jsem se více univerzálním vozem, který byl vhodný jak do města, tak na delší cesty.

1978 - 1982

Tercel první generace
Tercel první generace

Pionýr předního pohonu

Přišel jsem jako první model Toyoty s pohonem předních kol, což představovalo technický průlom. Nabízel jsem jednoduchý a funkční design ve verzích sedan a liftback. Poháněly mne úsporné motory o objemu 1,3 a 1,5 litru, zaměřené na nízkou spotřebu paliva. Díky své cenové dostupnosti a spolehlivosti jsem se stal oblíbeným mezi mladými řidiči a rodinami. Na některých trzích byla tato generace prodávána pod názvem Toyota Corolla Tercel.