Historie Toyota Starlet

1995 - 1999

Starlet pátá generace
Starlet pátá generace

Konec éry Starlet

Má pátá a poslední generace přinesla oblejší, aerodynamičtější design. Nabízela pokročilé technologie, jako jsou airbagy a zlepšená bezpečnostní konstrukce. Ve sportovní verzi Glanza V s přeplňovaným motorem jsem se stala ikonou mezi fanoušky malých sportovních vozů. V roce 1999 mne nahradili modelem Yaris, který pokračoval v tradici kompaktních a spolehlivých vozů. Dodnes zůstávám symbolem spolehlivosti a jednoduchosti v segmentu malých automobilů.

1989 - 1995

Starlet čtvrtá generace
Starlet čtvrtá generace

Průlom v technologiích

Přišla jsem s moderním designem a přinesla technologický pokrok, včetně širší nabídky motorů s nižší spotřebou paliva. Byla jsem  dostupná jako pětidveřový hatchback i sportovní třídveřový model. Mezi fanoušky jsem si získala oblibu i ve své sportovní verzi GT Turbo, která nabízela výrazný výkon a agilitu. Významné bylo i zlepšení bezpečnostní výbavy, například zavedení ABS. Díky svým jízdním vlastnostem a praktičnosti jsem byla konkurenceschopná v segmentu malých vozů.

1984 - 1989

Starlet třetí generace
Starlet třetí generace

Aerodynamika a větší pohodlí

Byla jsem představena s důrazem na lepší aerodynamiku a modernější vzhled. Poprvé jsem se objevila ve verzi s pohonem všech kol (4WD), což zvyšovalo mou univerzálnost. Má výbava byla rozšířena o komfortní prvky, jako je klimatizace a kvalitnější materiály v interiéru. Ve sportovních verzích, například GT Turbo, jsem si získala pověst svižného malého vozu. Díky svým kompaktním rozměrům a spolehlivosti jsem i nadále zůstávala oblíbenou volbou v městském provozu.

1978 - 1984

Starlet druhá generace
Starlet druhá generace

Praktičtější a modernější styl

Přinesla jsem více zaoblený a moderní design a větší zaměření na praktičnost. Představili mne ve více variantách, včetně sportovní verze SR, která se těšila popularitě u mladších zákazníků. Má motorová nabídka zahrnovala úsporné benzínové motory s vyšším výkonem. Interiér jsem měla prostornější a lépe vybavený. Díky své spolehlivosti a nízkým provozním nákladům jsem se stala oblíbenou volbou po celém světě.

1973 - 1978

Starlet první generace
Starlet první generace

Kompaktní začátek

Poprvé mne uvedli na trh jako malý městský hatchback jako nástupkyni modelu Publica (primárně pro japonský domácí trh). Nabízela jsem jednoduchý a praktický design s možností třídveřové i pětidveřové varianty. Díky nízké hmotnosti a kompaktním rozměrům jsem si získala oblibu mezi řidiči hledajícími úsporný vůz. Vyznačovala jsem se spolehlivostí a snadnou údržbou, což byly typické vlastnosti pro Toyotu. Pohon mi zajišťoval malý čtyřválcový motor s pohonem zadních kol.