Historie Toyota Starlet

Konec éry Starlet
Má pátá a poslední generace přinesla oblejší, aerodynamičtější design. Nabízela pokročilé technologie, jako jsou airbagy a zlepšená bezpečnostní konstrukce. Ve sportovní verzi Glanza V s přeplňovaným motorem jsem se stala ikonou mezi fanoušky malých sportovních vozů. V roce 1999 mne nahradili modelem Yaris, který pokračoval v tradici kompaktních a spolehlivých vozů. Dodnes zůstávám symbolem spolehlivosti a jednoduchosti v segmentu malých automobilů.

Průlom v technologiích
Přišla jsem s moderním designem a přinesla technologický pokrok, včetně širší nabídky motorů s nižší spotřebou paliva. Byla jsem dostupná jako pětidveřový hatchback i sportovní třídveřový model. Mezi fanoušky jsem si získala oblibu i ve své sportovní verzi GT Turbo, která nabízela výrazný výkon a agilitu. Významné bylo i zlepšení bezpečnostní výbavy, například zavedení ABS. Díky svým jízdním vlastnostem a praktičnosti jsem byla konkurenceschopná v segmentu malých vozů.

Aerodynamika a větší pohodlí
Byla jsem představena s důrazem na lepší aerodynamiku a modernější vzhled. Poprvé jsem se objevila ve verzi s pohonem všech kol (4WD), což zvyšovalo mou univerzálnost. Má výbava byla rozšířena o komfortní prvky, jako je klimatizace a kvalitnější materiály v interiéru. Ve sportovních verzích, například GT Turbo, jsem si získala pověst svižného malého vozu. Díky svým kompaktním rozměrům a spolehlivosti jsem i nadále zůstávala oblíbenou volbou v městském provozu.

Praktičtější a modernější styl
Přinesla jsem více zaoblený a moderní design a větší zaměření na praktičnost. Představili mne ve více variantách, včetně sportovní verze SR, která se těšila popularitě u mladších zákazníků. Má motorová nabídka zahrnovala úsporné benzínové motory s vyšším výkonem. Interiér jsem měla prostornější a lépe vybavený. Díky své spolehlivosti a nízkým provozním nákladům jsem se stala oblíbenou volbou po celém světě.

Kompaktní začátek
Poprvé mne uvedli na trh jako malý městský hatchback jako nástupkyni modelu Publica (primárně pro japonský domácí trh). Nabízela jsem jednoduchý a praktický design s možností třídveřové i pětidveřové varianty. Díky nízké hmotnosti a kompaktním rozměrům jsem si získala oblibu mezi řidiči hledajícími úsporný vůz. Vyznačovala jsem se spolehlivostí a snadnou údržbou, což byly typické vlastnosti pro Toyotu. Pohon mi zajišťoval malý čtyřválcový motor s pohonem zadních kol.