Historie Toyota MR2

1999 - 2007

MR2 třetí generace (W30)
MR2 třetí generace (W30)

Moderní roadster

Přinesla jsem zásadní změnu – design roadsteru s odnímatelnou střechou, zaměřený na lehkost a jednoduchost. Byla jsem menší, lehčí a méně výkonná než má druhá generace, ale zaměřila jsem se na čistý zážitek z jízdy. Nabízela jsem 1.8litrový motor 1ZZ-FE s variabilním časováním ventilů (VVT-i), který byl spojen s manuální nebo automatizovanou převodovkou. Díky nižší hmotnosti a preciznímu podvozku jsem poskytovala skvělou ovladatelnost. Byla jsem populární mezi nadšenci hledajícími cenově dostupný sportovní roadster.

1989 - 1999

MR2 druhá generace (W20)
MR2 druhá generace (W20)

Závodní elegance

Přišla jsem s elegantním a aerodynamickým designem s hladkými liniemi, který působil luxusněji. Byla jsem větší a výkonnější než má předchůdkyně, což ze mě udělalo konkurenta vozů jako Mazda RX-7 nebo Porsche 944. Nabídka mých motorů zahrnovala atmosférické i přeplňované varianty, přičemž nejvýkonnější 2.0litrový motor s turbodmychadlem poskytoval až 245 koní (pro japonský trh). Těšila jsem se obrovské oblibě, ale zároveň jsem byla známá jako “mini Ferrari” díky citlivé ovladatelnosti, která vyžadovala zkušenější řidiče.

1984 - 1989

MR2 první generace (W10)
MR2 první generace (W10)

Zrození malé rakety

Jako MR2 (Midship Runabout 2-seater) mě předtavili v roce 1984. Byla jsem lehký sportovní vůz a rychle jsem si získala popularitu díky své skvělé ovladatelnosti a výkonu. Můj kompaktní a hranatý design se stal ikonickým, přičemž motor umístěný uprostřed zajišťoval perfektní rozložení hmotnosti. Nabízela jsem motory o objemu 1.5 a 1.6 litru, přičemž vrcholem byla verze 1.6 4A-GE s 16ventilovou technologií. Můj výkon a nízká hmotnost zajistily dynamický zážitek z jízdy. Stala jsem se symbolem zábavy na cestách za dostupnou cenu.