Historie Toyota MR2

Moderní roadster
Přinesla jsem zásadní změnu – design roadsteru s odnímatelnou střechou, zaměřený na lehkost a jednoduchost. Byla jsem menší, lehčí a méně výkonná než má druhá generace, ale zaměřila jsem se na čistý zážitek z jízdy. Nabízela jsem 1.8litrový motor 1ZZ-FE s variabilním časováním ventilů (VVT-i), který byl spojen s manuální nebo automatizovanou převodovkou. Díky nižší hmotnosti a preciznímu podvozku jsem poskytovala skvělou ovladatelnost. Byla jsem populární mezi nadšenci hledajícími cenově dostupný sportovní roadster.

Závodní elegance
Přišla jsem s elegantním a aerodynamickým designem s hladkými liniemi, který působil luxusněji. Byla jsem větší a výkonnější než má předchůdkyně, což ze mě udělalo konkurenta vozů jako Mazda RX-7 nebo Porsche 944. Nabídka mých motorů zahrnovala atmosférické i přeplňované varianty, přičemž nejvýkonnější 2.0litrový motor s turbodmychadlem poskytoval až 245 koní (pro japonský trh). Těšila jsem se obrovské oblibě, ale zároveň jsem byla známá jako “mini Ferrari” díky citlivé ovladatelnosti, která vyžadovala zkušenější řidiče.

Zrození malé rakety
Jako MR2 (Midship Runabout 2-seater) mě předtavili v roce 1984. Byla jsem lehký sportovní vůz a rychle jsem si získala popularitu díky své skvělé ovladatelnosti a výkonu. Můj kompaktní a hranatý design se stal ikonickým, přičemž motor umístěný uprostřed zajišťoval perfektní rozložení hmotnosti. Nabízela jsem motory o objemu 1.5 a 1.6 litru, přičemž vrcholem byla verze 1.6 4A-GE s 16ventilovou technologií. Můj výkon a nízká hmotnost zajistily dynamický zážitek z jízdy. Stala jsem se symbolem zábavy na cestách za dostupnou cenu.