Historie Toyota Celica

Poslední kapitola
Má sedmá a poslední generace byla představena s moderním, agresivním designem. Byla jsem lehčí a agilnější než předchozí modely, s důrazem na výkon a ovladatelnost. Nabídka motorů zahrnovala mimo jiné 1.8litrový motor VVTL-i s vysokým výkonem. I když jsem byla poslední generací, udržela jsem si svůj status oblíbeného sportovního vozu mezi mladými řidiči. V roce 2006 byla má výroba ukončena, což znamenalo konec jedné z nejikoničtějších modelových řad Toyoty.

Luxus a výkon
Přišla jsem s elegantním a stylovým design, který oslovil širší spektrum zákazníků. Můj model GT-Four pokračoval v rallye úspěších a byl jedním z nejvýkonnějších modelů své doby. Nabídka zahrnovala výkonné motory, včetně 2.0litrového turba s výkonem přes 240 koní. Získala jsem mnoho ocenění za design a výkon. V Evropě jsem byla oblíbená díky své kombinaci luxusu a sportovních vlastností.

Dominance na závodních tratích
Pokračovala jsem v úspěchu modelu GT-Four, který dosáhl významných vítězství v rallye WRC. Designově jsem byla kulatější a více aerodynamická, což zlepšilo můj výkon a spotřebu. Nabídka mých motorů zahrnovala široké spektrum, od základních čtyřválců po výkonné turbomotory. Interiér byl modernizován s důrazem na komfort a ergonomii. Stala jsem se symbolem Toyoty na závodních tratích i mezi nadšenci do sportovních vozů.

Zrození rallye legendy
Přišla jsem s pohonem všech kol (4WD) pro sportovní verze, což byl klíčový krok pro můj úspěch v rallye. Design byl modernější, s ostrými liniemi a poprvé se objevily výkonné motory s turbem, jako 3S-GTE. Jako Celica GT-Four jsem debutovala jako vysoce výkonný model určený pro homologaci pro světový šampionát v rallye (WRC). Posunula jsem naši rodinu mezi ikony sportovních vozů.

Aerodynamika v popředí
Charakteristický pro mě byl výraznější aerodynamický design a technologické inovace. U některých modelů jsem také nově jsem měla pohon předních kol. Motory zahrnovaly výkonnější čtyřválce a poprvé také turbodmychadlové varianty. Byla jsem uznávána pro své závodní schopnosti, zejména v rallye, kde jsem se stala konkurentem na světové scéně. Získala jsem si reputaci vozu, který kombinuje sportovní výkon s každodenní praktičností.

Větší a modernější
Přinesla jsem elegantnější design a větší rozměry, což zlepšilo můj komfort a praktičnost. Přišly také nové verze karoserie, včetně liftbacku, který se stal populárním. Mé motory byly vylepšeny tak, aby nabídly vyšší výkon a lepší spotřebu. Byla jsem více zaměřena na exportní trhy, zejména do USA a Evropy. Závodní úspěchy posílily mou pověst sportovního vozu.

Počátek sportovní legendy
Poprvé mě uvedli jako kompaktní sportovní kupé založené na modelu Carina. Nabízela jsem stylový design s dlouhou kapotou a krátkou zádí, inspirovaný americkými muscle cars. Pohon mi zajišťovaly čtyřválcové motory o objemu 1.6 a 2.0 litru, zaměřené na efektivitu a výkon. Rychle jsem získala popularitu díky svému sportovnímu vzhledu a dostupné ceně. Byla jsem k dispozici ve variantách ST, LT a GT.