Historie Toyota Carina

1992 - 1997

Carina pátá generace
Carina pátá generace

Poslední kapitola

Mé poslední pokolení se zaměřilo na ještě vyšší úroveň komfortu a bezpečnosti. Byla jsem větší a prostornější než mé předchůdkyně a obsahovala jsem nejnovější technologie, například airbagy a ABS. Nabídka motorů zahrnovala jak benzínové, tak dieselové jednotky, a všechny splňovaly přísnější emisní normy. Byla jsem ukončena v roce 1997 a nahrazena modelem Toyota Avensis, který pokračoval v tradici praktických a spolehlivých rodinných vozů.

1988 - 1992

Carina čtvrtá generace
Carina čtvrtá generace

Výrazná modernizace

Dostala jsem elegantnější a zaoblenější design, který oslovil širší spektrum zákazníků. Technologicky pokročilejší interiér obsahoval lepší materiály a modernější prvky výbavy. Byla jsem dostupná s různými motory, včetně výkonnějších verzí GTI pro sportovněji laděné řidiče. Uznávali mne především za mou spolehlivost a nízké provozní náklady. Získala jsem si velkou oblibu zejména ve Skandinávii a Velké Británii.

1981 - 1988

Carina třetí generace
Carina třetí generace

Příchod pohonu předních kol

Znamenala jsem zásadní změnu – přechod z pohonu zadních kol na přední. To mi umožnilo efektivnější využití prostoru a zlepšení jízdních vlastností. Nabízela jsem širší škálu karosářských variant, včetně sedanu, liftbacku a kombi. Design byl více aerodynamický a moderní, s důrazem na bezpečnost a pohodlí. Kromě benzínových motorů jsem byla dostupná také v úspornější dieselové verzi.

1977 - 1981

Carina druhá generace
Carina druhá generace

Evoluce designu

Přišla jsem s modernějším a hranatějším design, který odpovídal tehdejším trendům. Výrazné vylepšení zahrnovalo také prostornější interiér a lepší jízdní komfort. Motory byly rozšířeny o nové varianty, včetně dvoulitrového benzinu. Stala jsem se oblíbenou volbou pro rodiny a firmy, a to nejen v Evropě, ale i na dalších trzích. Poprvé byly zavedeny některé bezpečnostní prvky, jako jsou kotoučové brzdy na přední nápravě.

1970 - 1977

Carina první generace
Carina první generace

Začátek úspěchu

Byla jsem kompaktní rodinný sedan a liftback, sdílející platformu s modelem Toyota Celica. Navrhli mne tak, abych konkurovala vozům jako Ford Cortina na evropském trhu. Má první generace nabízela jednoduchý design, spolehlivé motory a praktické vlastnosti, díky kterým jsem si získala popularitu. Rychle jsem si vybudovala pověst spolehlivého a dostupného vozu.