Historie Toyota Landcruiser

2023 - současnost

Land Cruiser 250
Land Cruiser 250

Benjamínek LC rodiny

Jako nejmladší z dlouhé linie light duty vozů představuji moderní pojetí tradičního terénního SUV s důrazem na odolnost, praktičnost a pokročilé technologie. Využívám robustní platformu TNGA-F, která kombinuje vyšší tuhost a lepší jízdní vlastnosti, přičemž stále nabízí výjimečné schopnosti v terénu. Jsem vybaven moderními motory, včetně hybridní varianty, která snižuje emise a zlepšuje efektivitu. V interiéru kladu důraz na komfort a konektivitu, přičemž nabízím prostorný a funkční design. Oslovuji jak tradiční nadšence, tak zákazníky hledající spolehlivý rodinný vůz s terénními schopnostmi.

2021 - současnost

Land Cruiser 300
Land Cruiser 300

Poslední člen generace Station Wagonů

Jsem nejmladším přírůstkem do rodiny ikonických terénních SUV. Postavili mne na platformě GA-F, a proto nabízím lehčí konstrukci, vyšší tuhost a vylepšené terénní schopnosti díky systémům jako Multi-Terrain Select a Crawl Control. Můj pohon zajišťují efektivní dvakrát přeplňované motory V6 na benzín nebo naftu, které nahradily starší varianty V8.

Jsem primárně na trhu na Blízkém východě, v Africe, Asii, Austrálii a v některých evropských zemích. V severní Americe byste mne našli úpd názvem Lexus LX 600.

2007 - 2022

LC 70
LC 70

Pracant po polovinu století

Poslední větví rodokmenu se stala rodina primárně pracovních vozů (angl. heavy duty) vycházející z prapradědečka LC 70, který byl navržený pro extrémní podmínky a profesionální použití. Už od svého uvedení se řada vyznačovala jednoduchou konstrukcí, spolehlivostí a schopností zvládnout nejnáročnější terény.

V průběhu let prošel Land Cruiser 70 pouze drobnými změnami designu a technologií, aby zůstal aktuální, zatímco si zachoval svou utilitární povahu. V roce 2007 získal významnou modernizaci s přepracovanou maskou, bezpečnostními prvky, jako jsou airbagy, a silnějšími motory.

Do roku 2022 si model udržel svou popularitu zejména v Africe, Austrálii a na Středním východě díky své odolnosti a dlouhé životnosti. Je považován za ikonický vůz, který kombinuje tradiční mechaniku s moderními standardy bezpečnosti a emisí.

1990 - 2022

LC Prado
LC Prado

Land Cruiser Prado

Řada light duty přinesla do modelové řady Land Cruiseru prvek životního stylu, světu byla přdstavena se změnou názvu jako Land Cruiser Prado. Jméno zůstalo i všem nástupcům napříč vývojem – LC 90 Prado, LC 120 Prado a LC 150 Prado. Od názvu „Prado“ se upustilo až u našeho benjamínka v roce 2023.

Byli jsme menší a cenově dostupnější pro rodinné zákazníky. Nabízeli jsme lepší jízdní komfort a přijatelnější rozměry pro evropské silnice. Byli jsme velmi populární díky svému dieselovému motoru a všestrannosti.

1989 - 2020

LC Station Wagon
LC Station Wagon

Station Wagon rodina

Z původního Land Cruiseru 50 vznikla nová řada station wagonů, která se zaměřila na „potěšení z jízdy“ a „komfort“. Spadá sem hned několik modelů napříč druhou polovinou 20. století – LC 80 (v Británii nesoucí název Land Cruiser Colorado), LC 100 a LC 200 s pro tuto chvíli posledním článkemLC 300.
Celá rodinná větev nabídla atraktivní design, větší vnitřní prostor a výběr mezi třídveřovou a pětidveřovou verzí. Hlavní změnou bylo nezávislé zavěšení předních kol, které zlepšilo jízdní vlastnosti, aniž by omezilo schopnosti v terénu.

Stali jsme se velkým úspěchem a během let díky tomu prošli jsme výrazným faceliftem, který zahrnoval modernizaci designu exteriéru a zavedení airbagů a ABS jako standardu. Naše dieselové verze byly vylepšeny, aby vyhovovaly přísnějším emisním normám v Evropě.

1984 - 2007

Land Cruiser čtvrtá generace
Land Cruiser čtvrtá generace

LC 70: Pracovní legenda

Čtvrtá generace byla zaměřena na užitkovou funkčnost a přizpůsobitelnost, s odolným podvozkem a modernizovanými motory. Nabízela varianty pro terénní i rekreační použití, zahrnovala nejvíce modifikací a specifikací. Tato naše generace byla natolik úspěšná, že některé její verze se stále vyrábí v určitých částech světa. Byla to také generace, která nás upevnila jako globální standard pro spolehlivá terénní vozidla. Terénní varianta prošla další revizí až v roce 2007.

Stala se také posledním společným předkem dvou větví rodokmenu – pracovních a rekreačních vozů (heavy & light duty).

1980 - 1989

LC 60
LC 60

LC 60: Univerzální parťák

Byl jsem přelomovým modelem, díky kombinaci terénních schopností s komfortem rodinného SUV. Nabízel jsem klimatizaci, elektrická okna a prostorný interiér. Vyznačoval jsem se robustním designem, pohonem všech kol a spolehlivými motory, včetně šestiválcových benzínových i dieselových variant. Oblíbili si mne po celém světě právě díky mé univerzálnosti a spolehlivosti, stal jsem se ideálním vozem pro rodiny, expedice i humanitární mise.

1967 - 1980

LC 50
LC 50

První Station Wagon

Pod pojmem „Station Wagon“ jsem byl známý hlavně kvůli tomu, že mne navrhli jako větší a komfortnější verze LC 40. Byl jsem první Land Cruiserem s větším zaměřením na rodinné využití, což se později stalo mým klíčovým rysem.

V Evropě jsem byl dostupný omezeně, ale získal jsem si popularitu mezi zákazníky, kteří hledali prostorné a odolné SUV.

1960 - 1984

Land Cruiser třetí generace
Land Cruiser třetí generace

LC 40: Ikonická odolnost

Tato generace je považována za jednu z nejikoničtějších a byla ve výrobě více než dvě desetiletí. Byla robustní, přizpůsobitelná a nabízela širokou škálu verzí, od krátkých po dlouhé rozvory. Poprvé byly k dispozici dieselové motory, což zlepšilo efektivitu. Tento můj pradědeček se stal symbolem spolehlivosti v náročných podmínkách po celém světě.

U mě také začíná první ze tří větví našeho poměrně větveného rodokmenu. Jsem předchůdcem linie takzvaných „Station wagonů“,

1955 - 1960

Land Cruiser druhá generace
Land Cruiser druhá generace

LC 20: Civilní počátky

Naše generace byla navržena pro civilní použití, s modernějším designem a větším komfortem. Nabízela více variant karoserie, včetně otevřených a uzavřených verzí a stala se oblíbenou nejen jako pracovní vůz, ale i mezi dobrodruhy díky své spolehlivosti a odolnosti.

1951 - 1955

BJ první generace
BJ první generace

Toyota BJ: Začátek legendy

Začal jsem jako vojenské terénní vozidlo inspirované americkým Jeepem. Můj prapradědeček BJ byl robustní a spolehlivý, využíval šestiválcový motor a měl vynikající schopnosti v terénu. Prokázal svou kvalitu během testů, kdy dokázal vystoupat na horu Fuji až k šesté stanici.

V roce 1954 byl přejmenován na Land Cruiser, aby konkuroval britskému Land Roveru.