FILIP MAREŠ A YARIS GR RALLY2: SBLIŽOVÁNÍ POKRAČUJE

Filip Mareš s Radovanem Buchou vstoupili do nové sezony v hektickém tempu. Polep na jejich nové týmové zbrani ještě ani nestačil pořádně zaschnout a už vyráželi do boje o první body do mistrovství Evropy (ERC), které mělo v krátkém sledu za sebou na programu dvě soutěže. V duchu hesla „každý ostrý kilometr má cenu zlata“ navíc středočeši nechyběli ani na startu klatovské Rally Šumava, zařazené do domácího seriálu. Sečteno a podtrženo, během pouhých tří týdnů absolvovali za volantem nové Toyoty GR Yaris Rally2 více než čtyři stovky soutěžních kilometrů. A s jakými výsledky?

Reprezentanti stáje ACCR Toyota Dolák dokázali na obou „evropských“ soutěžích bodovat a vstoupili tak do sezony o poznání lépe než loni. Cesta k bodovaným umístěním však nebyla přímočará. Yaris s výrobním číslem 19 převzali týmoví mechanici teprve poslední týden v březnu a spolu s posádkou měli minimum času, aby se seznámili s ovládáním vozu a všemi technickými finesami. „Bodů na našich seznamech se nenacházelo zrovna málo, všichni makali na svém limitu a za to chci celému týmu ještě jednou poděkovat. Krátce po tiskové konferenci v plzeňských prostorách Toyota Dolák jsme zamířili do Německa na první šotolinový test, kde jsme strávili většinu času najížděním potřebných kilometrů a zkoušením různých variant nastavení. Už od prvních metrů jsem se v Yarisu cítil velmi dobře a moje obavy z adaptace na novou techniku se rychle rozplynuly. Dobrý pocit jsme měli i z nových pneumatik Hankook. Do Maďarska na první soutěž ERC jsme tedy odjížděli v dobré náladě,“ popsal předstartovní pocity Filip Mareš.

Kontinentální seriál je však i letos tak „našláplý“, že kvalitní příprava a dobrá nálada v kokpitu nemusejí stačit. V konkurenci národních šampionů a pilotů, protřelých světovými tratěmi, lze uspět jen tehdy, když všechno funguje perfektně. I na Rally Hungary proto rozhodovaly naprosté nuance. „Už kvalifikace ukázala, že se pojede opět v desetinách a o každou pozici se bude bojovat. Mně se v kvalifikaci bohužel příliš nedařilo a na trati jsme v sobotu vyráželi mezi prvními, takže jsme jen s velkými obtížemi v nevyjeté stopě hledali grip. To byl nakonec také faktor, se kterým jsme se trápili nejvíce. Především na výjezdech z odboček nebo pomalých zatáček nám chyběla trakce a víme, že právě tam jsme ztráceli nejvíce času,“ objasnil rozporuplný začátek Filip, kterému po první etapě patřila čtrnáctá pozice. Neděle však přinesla slušný progres. Odstup Filipa s Radkem od absolutní špičky se vytrvale zmenšoval k hranici jedné sekundy na kilometr a vše vyvrcholilo šestým nejrychlejším časem na závěrečné PowerStage. Posádka stáje ACCR Toyota Dolák si tím sice nezajistila extra body, jednoznačně však prokázala svou bojovnost, když do cíle dorazila s „kulhavou kobylkou“. „Nebojím se říct, že PowerStage byla jednou z mých nejlepších erzet na šotolině a i přes smůlu v podobě poškozeného zavěšení v jejím závěru jsme dosaženým časem nakoukli mezi špičku. V cíli soutěže jsme byli absolutně desátí, což jsem ale vnímal spíše jako utrpěné nežli vybojované umístění. Pro naše fanoušky a partnery jsme si přáli víc,“ přiznal s obvyklou dávkou sebekritiky pilot.